Vijf Tips voor meer zichtbaarheid bij jouw droomklant

Je bent ondernemer. Je hebt een prachtig product of je levert een geweldige dienst. Toch koopt de potentiële klant niet of niet voldoende. Hieronder vijf tips die je helpen je zichtbaarheid te vergroten bij jouw droomklant.

Tip 1: Ken je droomklant

Maak een gedetailleerde beschrijving van jouw voorbeeldklant.
• Wat is de bedrijfsgrootte, branche, vestigingsplaats?
• Wie is jouw contactpersoon? Leeftijd, man/vrouw, functie, informatiebehoefte.
• Wat is het probleem waar jij een oplossing voor hebt?

Met dit beeld voor ogen kun je beter de focus houden op wie je wilt bereiken.

Tip 2: Hoe kijkt je droomklant naar jouw bedrijf

• Welk imago heb je in de markt?
• Ben je de expert of ben je één van de vele aanbieders?
• Waarom moet je droomklant bij jouw bedrijf kopen?
• Benoem jouw meerwaarde voor de klant.
• Is dit in al jouw communicatie-uitingen duidelijk?

Als je dat weet, weet je of je op de juiste weg bent, of dat dit het moment is om bij te sturen.

Tip 3: Zorg dat je offline zichtbaar bent

Denk verder dan een advertentie of visitekaartje, denk ook aan je bedrijfspand, je wagenpark, het opnemen van de telefoon, het voetbalbord enz.

Hoe presenteren jouw medewerkers zich bij je klant? Zijn ze herkenbaar? Komen ze betrouwbaar over? Neem de tijd om door de ogen van jouw klant te kijken. Een kleine aanpassing is soms een wereld van verschil.

Tip 4: Zorg dat je online gevonden wordt

Het zoekgedrag van je droomklant is zeer persoonlijk. Daarom is het belangrijk te weten waar je klant naar op zoek is.

• Wordt er gezocht naar informatie?
• Willen ze online bij je bestellen en/of betalen?

Zorg voor:
• Een heldere boodschap
• Een duidelijke call-to-action (contact opnemen, bestellen of bezoeken)
Voorkom dat bezoekers niet vinden wat ze zoeken en dus afhaken.

Tip 5: Zorg dat je in contact blijft met je klant

Blijf in beeld bij je droomklant. Bijvoorbeeld door:

• Regelmatig te mailen met acties
• Informatie te geven uit de markt
• Laat afgeronde projecten zien
• Laat je gezicht zien op bijeenkomsten of evenementen.
• Organiseer zelf een evenement waarvoor je je droomklanten uitnodigt.

Laat ze ervaren dat jij de beste oplossing hebt voor hun probleem.

Door Paula van Remmen

paula-van-remmenIk maak eerlijke en verrassende communicatiemiddelen die passen bij jouw bedrijf en die jouw droomklant aanspreken. Ik help je graag bij het opzetten en uitvoeren van je communicatie- plan, zonder poespas, praktisch en effectief, zodat jouw bedrijf meer omzet krijgt! Wil je meer weten hoe ik dat doe?

Kijk dan op www.dvvr.nl/zichtbaar-bij-jouw-droomklant

Een reactie plaatsen